Alla inlägg den 1 september 2009

Av Matilda - 1 september 2009 09:36

Ahh...sa ar vi nu antligen i Hong kong. Synd bara att detta ocksa betyder slutet pa min resa :(


For forsta gangen sedan jag akte hemifran kanner jag mig kar i en plats. Resten av Kina har varit haftigt och jag skulle garna se mer, men har skulle jag kunna bo.

Hong kong ar allt jag hade trott och bra mycket mer. Det ar sa haftifg med storstadpulsen blandad med de asiatiska dofterna...och shoppingen! Oh my God! Har skulle jag latt kunna spendera hur mycket pengar som helst. Jag har redan borjat formulera en b-plan om jag nagon gang i framtiden skulle sta utan jobb. Da skulle jag kunna starta en kladaffar i Sverige och importera coola klader harifran. Just nu gor jag allt for att inte shoppa, min resvaska ar mer an full och nar jag vagde den for tva veckor sedan hade jag redan overvikt. Skit.


Mitt hotell ar toppen. Det var latt att hitta och det ligger verkligen perfekt. Mitt i smeten. Just the way i like it!


Nu ska jag ga och sukta efter lite mer klader och skor. Sen ska vi aka peak tram upp till Victoria peak som ar Hong Kongs hogsta punkt. Darifran kan man se Hong kongs skyline och de flesta av de 200 oar som staden bestar av.


Ses snart! Kram

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards