Direktlänk till inlägg 3 augusti 2009

Klackarna i taket för Moskva!

Av Matilda - 3 augusti 2009 20:54

Idag har vi sett Röda torget och den underbart vackra Vasilijkatedralen, men den mesta av tiden har vi spanat på ryssarna och allt märkligt de har för sig.


Idag har jag lärt mig:

...ryskor har hur höga stilettklackar som helst (nu pappa och mamma snackar vi inte mina 10 centimetare, de är lågskor om man jämför med vad ryssarna har på fötterna)

...ryssar kan verka lite vresiga men de vill egentligen bara väl

...jag kan sova mitt på ljusa dagen i en park trots att ett byggarbete pågår 20 meter bort

...att man kan bryta mot regler utan att åka fast (tex. planka på tunnelbanan och fota trots att det råder fotoförbud)


Ett flitigt samtalsämne idag har varit hur feminina alla ryskor är. När vi skandinaver oftast håller oss till enkla outfits med kanske EN extrem detalj kör ryskorna hårt. En rysk kvinna kan till exempel ha allt detta på sig på samma gång:

- plastblommor i håret

- leopardkjol

- blommig top

- skor med rosetter på (minst 15 cm höga)

- knallrosa lackväska


Inte undra på att ryssarna stirrar på oss när vi kommer i gympapjucks och sandaler!


Hur som helst är jag och Jonna överens om att Moskva är en hemskt trevlig stad och vi skulle båda kunna tänka oss att bo här :) men var inte orolig "The Boss", jag tar dig med mig :)


Puss och kram


Bild 1: Efter en noga analys över hur stor plats mössan skulle ta i min packning lämnade jag den bakom mig, min visst är den tjusig?

Bild 2: Den fantastiska katedralen vid Röda torget

Bild 3: En tupplur i parken vid Kreml

Bild 4: Vi har lärt oss att hitta i tunnelbanan, piece of cake :) 

 
 
Ingen bild

Nico

4 augusti 2009 21:16

Ofattbart att du inte tog med mössan. Den var sjukt funkig.

Ha det bra

Nic

 
Ingen bild

Miafia

6 augusti 2009 07:35

Jag diggar din nya profilbild med rysshatten :)
Kan inet du och Jonna göra en sån där russia-make-over och lägga upp bilder på bloggen. Det tycker jag vore roligt..hihiii
Nu ska jag åka till skolan och sitta inne och plugga i detta fina väder :(
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Matilda - 7 september 2009 18:29

Så där, nu är jag hemma i lilla Sverige igen. Och jag måste säga att det känns väldigt skönt. Nu är jag redo för höst, jobb, ridning och mysiga stunder med kompisar och familjen. Och att fylla 25. Resan hem var allt annat än smärtfri. En dag inn...

Av Matilda - 1 september 2009 09:36

Ahh...sa ar vi nu antligen i Hong kong. Synd bara att detta ocksa betyder slutet pa min resa :(   For forsta gangen sedan jag akte hemifran kanner jag mig kar i en plats. Resten av Kina har varit haftigt och jag skulle garna se mer, men har skulle ja...

Av Matilda - 29 augusti 2009 12:27

Antligen fungerar internet som det ska (forutom facebook och andra livsnodvandiga sidor som ar forbjudna har i kina). Nu blir det bilder fran var underbara vistelse har pa Hainan.   Jag kan avsloja att min kinesiska mirakelkram inte fungerat. Alls. S...

Av Matilda - 24 augusti 2009 12:59

Vi trivs valdigt bra har pa Da dong hai pa Hainan. Beskrivningen "som ett kinesiskt Hawaii" stammer nog ganska bra, det ar turistigt och on har en fantastisk natur och himmelska strander att bjuda pa. Men jag har ju inte varit pa Hawaii sa jag vet ju...

Av Matilda - 20 augusti 2009 16:35

Efter visst funderande och jamforande av priser beslutade vi oss alltsa for att ta bussen fran Yangshou till Hainan dar stranden vantade. Bussen skulle ta 24 timmar och mannen pa resebyran visade en bild pa en flaschig buss med sangar ombord. "Typ so...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards