Direktlänk till inlägg 7 september 2009

Hemma igen!

Av Matilda - 7 september 2009 18:29

Så där, nu är jag hemma i lilla Sverige igen. Och jag måste säga att det känns väldigt skönt. Nu är jag redo för höst, jobb, ridning och mysiga stunder med kompisar och familjen. Och att fylla 25.


Resan hem var allt annat än smärtfri. En dag innan jag skulle med flyget började jag känna av märkliga kramper i magen. Funderade på allt från att jag var med barn till att min tjocktarm skulle spricka...då förstår ni ungefär hur ont jag hade.

Eftersom jag är omåttligt rädd för utrikiska sjukhus vägrade jag att gå till doktorn och valde istället att plåga mig själv i sammanlagt tre dygn. När mamma och pappa hämtade mig på Arlanda var jag inte så kartig (=grät som en treåring) och de körde mig direkt till akuten. Där fick jag mediciner som fungerade ypperligt, trots att vi ännu inte fått svar på vad det var som ställde till det så fruktansvärt.

Jag är fortfarande väldigt trött och äter cirka tre potatisar om dagen, men känner mig frisk som en nötkärna i övrigt.


Här kommer lite bilder från mina sista dagar i underbara Hong kong.


Bild 1: BFF's på väg i spårvagnen upp till Victoria Peak. Spårvagnen dras uppför det branta berget med bara en vajer....scary! Den har dock inte varit med i någon olycka sedan den byggdes på slutet av 1800-talet.

Bild 2-3: Vacker utsikt från Victoria Peak.

Bild 4: Middag i ett gatukök. Mycket möjligt att det var här jag fick i mig den dumma bakterien.

Bild 5: En slapp förmiddag i den kinesiska delen av Kowloon park.




 
 
Ingen bild

Maria P

14 september 2009 11:15

Hej lilla Matilda,
Jag hittade din blogg nu... Lite sent, men jag har fått mig en redig uppdatering. Inte visste jag att du var i asien och snurrade :) Det verkar ha vart en kanonresa, jag är riktigt avundsjuk. Välkommen hem igen. Kram kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Matilda - 1 september 2009 09:36

Ahh...sa ar vi nu antligen i Hong kong. Synd bara att detta ocksa betyder slutet pa min resa :(   For forsta gangen sedan jag akte hemifran kanner jag mig kar i en plats. Resten av Kina har varit haftigt och jag skulle garna se mer, men har skulle ja...

Av Matilda - 29 augusti 2009 12:27

Antligen fungerar internet som det ska (forutom facebook och andra livsnodvandiga sidor som ar forbjudna har i kina). Nu blir det bilder fran var underbara vistelse har pa Hainan.   Jag kan avsloja att min kinesiska mirakelkram inte fungerat. Alls. S...

Av Matilda - 24 augusti 2009 12:59

Vi trivs valdigt bra har pa Da dong hai pa Hainan. Beskrivningen "som ett kinesiskt Hawaii" stammer nog ganska bra, det ar turistigt och on har en fantastisk natur och himmelska strander att bjuda pa. Men jag har ju inte varit pa Hawaii sa jag vet ju...

Av Matilda - 20 augusti 2009 16:35

Efter visst funderande och jamforande av priser beslutade vi oss alltsa for att ta bussen fran Yangshou till Hainan dar stranden vantade. Bussen skulle ta 24 timmar och mannen pa resebyran visade en bild pa en flaschig buss med sangar ombord. "Typ so...

Av Matilda - 17 augusti 2009 06:33

Nu ar vi i Yangshou i sodra Kina och antligen har vi hittat ett internetcafe som ar vart sitt namn. Har finns typ 150 datorer med flashiga fotoljer och lampor som ger ett oranget och blatt ljus over hela lokalen...och ett 50-tal lanare som verkar bo ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards