Direktlänk till inlägg 12 augusti 2009

Jonna och Matilda, makes China laugh!

Av Matilda - 12 augusti 2009 15:09

Jag ar ledsen att gora er besvikna, men det blir tyvarr inga bilder den har gangen heller. Har ingen sladd med till kameran...ooups.


Penking ar mycket modernare an jag nagonsin hade kunnat forestalla mig. Storre delen av innerstan bestar av skyskrapor och lyxiga butiker....vi som inte ar gjorda av pengar (aven om alla kineser tror det) handlar dock pa marknader och pa bakgatorna.


Det ar valdigt lite vasterlanningar har, trots att vi bor i turistkvarteren. Inte ens pa sevardigheterna, typ himmelska fridens torg finns det nagot annat an kineser. Till var stora gladje gor detta att vi behandlas som kandisar. Alla (nastan) vill fota sig tillsammans med oss och vill att vi ska halla i deras barn. Barnen pekar pa oss och skrattar at oss. Nar vi ater pa restaurang underhaller vi kineserna med att forsoka ata med pinnar... Ja, ni forstar.


Det ar oerhort varmt. Uppat 40 grader...svettigt! Men tidigt pa morgonen och pa kvallen ar det skont. Imorse tvingade Jonna upp mig i ottan for att ga till en park och kora qi gong. Det var otroligt mycket folk i parken som gympade, dar fanns till och med ett utomhusgym! Nagot for Sverige att ta efter tycker jag :)


So long!

 
 
Ingen bild

Sys

12 augusti 2009 17:32

Äntligen har jag nått internet, så att jag kan komentera...Jehooo!!! ...och få se dina vackra bilder;) Vet att många redan har kommenterat det, men jag hoppas verkligen att du behöll hatten...annars är det bara att ta tåget tillbaks till Ryssland. Det är nämligen så att sveriges modetidningar har korat ryskt mode och framförallt ryska hattar till höstens it-plagg. Och jag skojar inte...det är sant!!!

Och det där med långsamma uppkopplingar...
jag har också gjort det, men kommer du inte ihåg tipset jag gav dig. Förminska bildernas kvalité på datorn till kanske 18%. Då borde det funka. Det gjorde det iaf i Tanzania.

Hur som helst, saknar dig och ha det så bra till nästa gång. Puss & Kram ///en avundsjuk numera 29-åring

 
Ingen bild

Miafia

13 augusti 2009 06:56

Hahahah..jag läste det som "kora qi gong" och tänkte att det måste vara nån nyhet inom qi gong..hahaha :) Utländska tangentbord kan göra så mkt för en svensk :)
Nu ska jag till skolan och spendera min dag i ett grupprum och plugga.
Hälsa Jonna!
Ser fram emot nästa inlägg :)

 
Ingen bild

Lena

16 augusti 2009 15:25

Verkligen kul att kunna läsa vad ni har för er direkt. Sköt om er...
Sol hälsning från Öland

 
Ingen bild

Birgitta och Ingvar

17 augusti 2009 17:27

Oj, oj, vilka fina bilder. Vi förstår att ni har sett mycket mer och vi är väldigt nyfikna att få se fler bilder.Vi ser Matilda att du är föståndig som har en solhatt på dig.Kom ihåg att drick mycket vatten och ta hand om varann. Är maten god? kram från mamma och pappa.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Matilda - 7 september 2009 18:29

Så där, nu är jag hemma i lilla Sverige igen. Och jag måste säga att det känns väldigt skönt. Nu är jag redo för höst, jobb, ridning och mysiga stunder med kompisar och familjen. Och att fylla 25. Resan hem var allt annat än smärtfri. En dag inn...

Av Matilda - 1 september 2009 09:36

Ahh...sa ar vi nu antligen i Hong kong. Synd bara att detta ocksa betyder slutet pa min resa :(   For forsta gangen sedan jag akte hemifran kanner jag mig kar i en plats. Resten av Kina har varit haftigt och jag skulle garna se mer, men har skulle ja...

Av Matilda - 29 augusti 2009 12:27

Antligen fungerar internet som det ska (forutom facebook och andra livsnodvandiga sidor som ar forbjudna har i kina). Nu blir det bilder fran var underbara vistelse har pa Hainan.   Jag kan avsloja att min kinesiska mirakelkram inte fungerat. Alls. S...

Av Matilda - 24 augusti 2009 12:59

Vi trivs valdigt bra har pa Da dong hai pa Hainan. Beskrivningen "som ett kinesiskt Hawaii" stammer nog ganska bra, det ar turistigt och on har en fantastisk natur och himmelska strander att bjuda pa. Men jag har ju inte varit pa Hawaii sa jag vet ju...

Av Matilda - 20 augusti 2009 16:35

Efter visst funderande och jamforande av priser beslutade vi oss alltsa for att ta bussen fran Yangshou till Hainan dar stranden vantade. Bussen skulle ta 24 timmar och mannen pa resebyran visade en bild pa en flaschig buss med sangar ombord. "Typ so...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards