Direktlänk till inlägg 17 augusti 2009

Livet pa en pinne

Av Matilda - 17 augusti 2009 06:33

Nu ar vi i Yangshou i sodra Kina och antligen har vi hittat ett internetcafe som ar vart sitt namn. Har finns typ 150 datorer med flashiga fotoljer och lampor som ger ett oranget och blatt ljus over hela lokalen...och ett 50-tal lanare som verkar bo har. De sitter kvar pa samma stalle som de gjorde igarkvall nar vi spanade in stallet. Nog om detta.


De senaste dagarna har varit underbara samtidigt som vi upptackt att kineser ar ena javlar pa att luras. Vi har blivit lurade av taxichaufforer, hotellagare, personer som utger sig for att vara larare och studenter osv. Men inget allvarligare an att vi forlorat nagra 20-lappar at gangen, men anda!


Det basta hittills var nog resan utmed Lifloden. Vi akte sakta nedfor floden med sockertoppsbergen utmed sidorna pa en bambooraaft. Valdigt avslappnande....sa avslappnande att jag somnade :)


Flera ganger om dagen sager vi till varandra: Det har, det ar livet pa en pinne.


Har kommer lite bilder fran de senaste veckorna.


Bild 1: Yangshou omringas av vackra sockertoppar.

Bild 2: Bambubaten strax innan jag somnar.

Bild 3: Vi akte tidigt pa morgonen for att slippa den varsta hettan och de varsta turisterna...det var tur for muren var fantastisk!

Bild 4: Det var sa varmt nar vi var i sommarpalatset att vi knappt sag hur fint det var, tur att vi har bildbevis.

Bild 5: Mao och jag (som ni ser har jag en ny fetish for huvudbonader).

Bild 6: Det har ar det forsta vi far se av Kina fran transibiriska taget, vackert va?!

Bild 7: I Gobioknen sag vi kameler...har battre bilder att visa nar jag kommer hem.

Bild 8: Och sa lite vodka forstas! (transibiriska)

Bild 9: Vart lilla hem i sex dygn (transibiriska).

 
 
Bloggspot.se

Bloggspot.se

17 augusti 2009 14:58

Hejdu! Det här ser ut att vara livet på en pinne. Jag är väldigt avis på er (det har växt fram nu när man fått följa er resa och smälta allt) Här hemma rullar allt på, jobb och div dagliga sysslor. Wilja har förbättrat spårarbetet i skogen, i helgen vart det skarpt läge på gris. Allt gick riktigt bra. Det är lite krut i den gumman. Snart får du ta o komma hem. Saknar dig här hemma. Massa pussar din jägare

http://www.kraffs.se

 
Ingen bild

Sophie

17 augusti 2009 15:34

Du verkar ha det helt fantastiskt gumman! Bildmässigt diggar jag dig i den blå hatten=)

 
Ingen bild

Nico

19 augusti 2009 21:02

Bra att ni har det bra. Kul att se bilder. Tycker fortfarande att det är synd att du inte tog med den schyssta ryssmössan, men den blå hatten var också fin. Jag skulle se ut som en hallick i den. Ha det bra Nico

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Matilda - 7 september 2009 18:29

Så där, nu är jag hemma i lilla Sverige igen. Och jag måste säga att det känns väldigt skönt. Nu är jag redo för höst, jobb, ridning och mysiga stunder med kompisar och familjen. Och att fylla 25. Resan hem var allt annat än smärtfri. En dag inn...

Av Matilda - 1 september 2009 09:36

Ahh...sa ar vi nu antligen i Hong kong. Synd bara att detta ocksa betyder slutet pa min resa :(   For forsta gangen sedan jag akte hemifran kanner jag mig kar i en plats. Resten av Kina har varit haftigt och jag skulle garna se mer, men har skulle ja...

Av Matilda - 29 augusti 2009 12:27

Antligen fungerar internet som det ska (forutom facebook och andra livsnodvandiga sidor som ar forbjudna har i kina). Nu blir det bilder fran var underbara vistelse har pa Hainan.   Jag kan avsloja att min kinesiska mirakelkram inte fungerat. Alls. S...

Av Matilda - 24 augusti 2009 12:59

Vi trivs valdigt bra har pa Da dong hai pa Hainan. Beskrivningen "som ett kinesiskt Hawaii" stammer nog ganska bra, det ar turistigt och on har en fantastisk natur och himmelska strander att bjuda pa. Men jag har ju inte varit pa Hawaii sa jag vet ju...

Av Matilda - 20 augusti 2009 16:35

Efter visst funderande och jamforande av priser beslutade vi oss alltsa for att ta bussen fran Yangshou till Hainan dar stranden vantade. Bussen skulle ta 24 timmar och mannen pa resebyran visade en bild pa en flaschig buss med sangar ombord. "Typ so...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards