Direktlänk till inlägg 2 augusti 2009

Hårt

Av Matilda - 2 augusti 2009 20:06

Privet!

Nu sitter vi på hotell nummer två, fina Hotel Vega i Moskva. Första intrycket av Moskva är att det är en väldigt spännande och annorlunda stad, vackert på ett hårt sätt och väldigt, väldigt förvirrande.


Vid flygplatsen gick vi på en buss som vi egentligen inte hade någon aning om vart den gick, men vi såg ingen annanstans att ta vägen och ingen förstod vad vi sa. Det visade sig att vi valt precis rätt. På bussen träffade vi svenska Kjell och hans ryska dotter Valentina och de blev våran räddning. De visade oss var vi skulle av, vilket tåg vi skulle ta och sedan åkte de med oss på tunnelbanan. På tunnelbanan träffade vi också en militär (?) som erbjöd sig att hjälpa oss eftersom han såg att vi inte fattade någonting. På tunnebanan finns INGA skyltar som avslöjar vilken station man är på och vakterna kan INGEN engelska (ingen kan engelska).

Militären följde oss till rätt tunnelbana och åkte med en bit. När han hade lämnat oss ensamma med Kjell och Valentina stannade plötsligt tunnelbanan och alla klev av. Tydligen hade polisen någon slags razzia... Vi fick snällt vänta på nästa vagn.


Till slut kom vi fram till hotellet som är väldigt fint och extremt stort. Vi bor på 20:e våningen! Vem som helst skulle få höjdskräck. Vi tror att vi är i någon gammal kvarlämning från OS, här ligger nämligen tre gigantiska hotell och inget annat....lite mysko.

Idag är det tydligen någon jättestor fest i Moskva, men alla säger åt oss att det är farligt att gå ut så vi har beslutat oss för att hoppa i säng ganska tidigt (här är klockan +2h), vill ju inte bli bortrövade.


Dasvidanya!


PS. Glöm inte www.jonna-arousell.bloggagratis.se 


Bild 1: Den här byggnaden ligger bredvid vårt hotell, ska se imorgon vad tusan det är för något.

Bild 2: Min gigantiska väska är ute och går med mig på en av Moskvas tågstationer (vi har ingen aning om vilken)


 
 
Ingen bild

Ingvar och Birgitta

2 augusti 2009 21:53

Vi ser redan att ni har det spännande. Kom ihåg att vara riktigt rädda om er i detta land.Vi tänker på er och vi följer eran resa med intresse.Tänk på att vara i tid till tåget.Som ni redan vet så kanske det är bättre för er att ta en taxi till stationen??? jag läste någonstans att man måste kolla tidtabellerna för de ändrar hela tiden.Va i god tid. Många kramar mamma och Pappa

 
The boss

The boss

3 augusti 2009 18:01

Bryschni!
Det första som slog mig på sidan var att man var tvungen att gå ner på sidan för att läsa det första blog-inlägget. Ska det verkligen vara på detta viset? Borde inte det första vara högst upp? jaja åter till verkligheten. Det här var ju roligt att se o höra. Fin byggnad där du. Eftersom jag inte sitter vid en dator, så ofta, kanske det här blir ett av de få inläggen du får. Men jag ska göra mitt bästa för att vara update. Vi alla saknar dig men hoppas du har det bra. Ta vara på resan så kanske jag slipper höra allt tjat. I love u! Din husse

http://va fan är en blogg

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Matilda - 7 september 2009 18:29

Så där, nu är jag hemma i lilla Sverige igen. Och jag måste säga att det känns väldigt skönt. Nu är jag redo för höst, jobb, ridning och mysiga stunder med kompisar och familjen. Och att fylla 25. Resan hem var allt annat än smärtfri. En dag inn...

Av Matilda - 1 september 2009 09:36

Ahh...sa ar vi nu antligen i Hong kong. Synd bara att detta ocksa betyder slutet pa min resa :(   For forsta gangen sedan jag akte hemifran kanner jag mig kar i en plats. Resten av Kina har varit haftigt och jag skulle garna se mer, men har skulle ja...

Av Matilda - 29 augusti 2009 12:27

Antligen fungerar internet som det ska (forutom facebook och andra livsnodvandiga sidor som ar forbjudna har i kina). Nu blir det bilder fran var underbara vistelse har pa Hainan.   Jag kan avsloja att min kinesiska mirakelkram inte fungerat. Alls. S...

Av Matilda - 24 augusti 2009 12:59

Vi trivs valdigt bra har pa Da dong hai pa Hainan. Beskrivningen "som ett kinesiskt Hawaii" stammer nog ganska bra, det ar turistigt och on har en fantastisk natur och himmelska strander att bjuda pa. Men jag har ju inte varit pa Hawaii sa jag vet ju...

Av Matilda - 20 augusti 2009 16:35

Efter visst funderande och jamforande av priser beslutade vi oss alltsa for att ta bussen fran Yangshou till Hainan dar stranden vantade. Bussen skulle ta 24 timmar och mannen pa resebyran visade en bild pa en flaschig buss med sangar ombord. "Typ so...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards